آیا سرمایه لازم برای برنامه EB-5 را می تواند از طریق هدیه یا وام به دست آورد؟

به قلم دکتر طاهر کاملی

برنامه مهاجرتی EB-5 که پیشینه آن به سال ۱۹۹۰ بازمی گردد، همواره یکی از طرق جذاب برای کسب تابعیت ایالات متحده آمریکا محسوب شده و میزان مشارکت سرمایه گذاران خارجی در این برنامه چشمگیر گزارش شده است. شایان ذکر است که حدود ۴۰ هزار درخواست ویزای مهاجرتی EB-5 در سه سال اخیر نزد اداره مهاجرت و خدمات شهروندی آمریکا به ثبت رسیده است. برنامه EB-5 توانسته است از بدو پیدایش برای اقتصاد آمریکا کارآمد باشد. این برنامه حقیقتا به یکی موجبات اساسی اشتغال زایی تبدیل گشته و در جهت بهبود و تقویت اقتصاد آمریکا حرکت کرده است.

 

برنامه EB-5 متقاضیان را به صرف حداقل ۵۰۰ هزار دلار در یکی از مناطق محروم آمریکا (حداقل مبلغ سرمایه گذاری در مناطق غیر محروم یک میلیون دلار می باشد) ملزم می کند. برخی از سرمایه گذاران خارجی با این تصور که مبلغ سرمایه تنها از مجرای درآمد یا فروش املاک و بیزینس قابل تحصیل است، فرآیند تأمین مبلغ سرمایه گذاری را شاق و چالش برانگیز تلقی نموده و انگیزه و اشتیاق خود را برای سرمایه گذاری از دست می دهند. لیکن نظر به وجود طیف وسیع گزینه های تأمین سرمایه، سرمایه گذاران خارجی می توانند از گزینه های کمتر مرسوم همچون هدیه و وام نیز بهره جویند.

 

وجوه لازم سرمایه گذاری می تواند ازطریق هدایا تأمین گردد مشروط برآنکه نامه ای بر موضوع اعطای هدیه صحه گذاشته، مشروعیت منشأ پول مورد تأیید واقع شده، هدیه حقیقی صورت گرفته و هیچ گونه شرطی بر اعطای هدیه مقرر نشده باشد. بسی جای خرسندی است که هیچ چیز مانع از اعطای هدیه از سوی غیر خویشاوندان نمی باشد. البته باید درنظر داشت که این موضوع مادامی که شرایط فوق محرز است، صدق خواهد کرد.

 

مبلغ سرمایه گذاری همچنین می تواند از طریق وام حاصل آید. لیکن اموال شخصی سرمایه گذار باید پشتوانه و ضِمان پرداخت بدهی گردد. این اموال نمی تواند شامل واحد تجاری که سرمایه گذار در آن سرمایه گذاری نموده است، باشد. چنانچه سرمایه گذار خارجی شخصا و ابتدائا مسئولیت پرداخت وام را متقبل نشده باشد، درخواست ویزای مهاجرتی EB-5 محکوم به رد خواهد بود. در صورتی که ارزش وثیقه کفاف مبلغ بدهی را ندهد، حصول چنین نتیجه ای (رد درخواست ویزای مهاجرتی EB-5) محتمل می نماید. در این گزینه نیز مشروعیت منشأ سرمایه باید به مانند گزینه هدیه به اثبات رسد.

 

دفاتر حقوقی کاملی و همکاران که وکالت موفقیت آمیز صدها موکل EB-5 را در طی دو دهه اخیر به عهده داشته و بر چالشهای برنامه EB-5 واقف است، در این حوزه پیشگام بوده و در صدر ارائه کنندگان خدمات برنامه EB-5 قرار گرفته است. رضایت ما در ارائه خدمات اعلای مهاجرتی می باشد. ما برآنیم که تا سرحد امکان پاسخگوی نیازهای درحال تغییر موکلین باشیم. لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه EB-5، از طریق پست الکترونیک taher@kameli.com یا شماره تلفن ۰۰۱.۳۱۲.۴۲۷.۰۱۳۹ با ما تماس حاصل فرمایید.  

تمایل برای بررسی وضعیت خود برای ویزای سرمایه گذاری در آمریکا را دارید؟

درخواست مشاوره