ویزای مهاجرتی EB-2/NIW: دریچه ای استثنایی به سوی اقامت دائم آمریکا

به قلم دکتر طاهر کاملی

اداره مهاجرت و خدمات شهروندی آمریکا (USCIS) گزینه های متعددی را برای کسب اقامت دائم آمریکا پیش روی اتباع خارجی گذاشته و ویزای EB-2/NIW (گروه دوم کارت سبز بر اساس کار که در آن به اصل منافع ملی استناد می شود) یکی از این طرق به شمار می رود. دارندگان مدارج عالی تحصیلی یا افراد دارای استعداد فوق العاده در علوم، هنر یا بازرگانی می توانند به یُمن ویزای مهاجرتی EB-2/NIW بستر کسب اقامت دائم آمریکا را برای خود مهیا سازند. این گروه از افراد صدالبته باید در راستای تأمین منافع ملی ایالات متحده آمریکا حرکت کنند تا از مزایای این نوع ویزا بهره مند شوند. خواه شما اندیشمند، استاد دانشگاه، هنرمند، کارآفرین، قهرمان ورزشی یا اصولا فردی با سابقه درخشان در حوزه های مرتبط باشید، ویزای مهاجرتی EB-2/NIW دقیقا فراخور حال و شرایط شما بوده و روزنه های پیشرفت را به روی شما می گشاید.

شرایط و الزامات

موافقت اداره مهاجرت با درخواست EB-2/NIW با اثبات شرایط ذیل به حقیقت خواهد پیوست:

  • فرد باید به مدارج عالی تحصیلی (مدرک کارشناسی ارشد به بالا یا کارشناسی با ۵ سال سابقه کار در حوزه مربوطه) نائل شده یا از استعداد استثنایی در هنر (طبق رویه و خط مشی اداره مهاجرت، عبارت “هنر” ورزش را نیز دربرمی گیرد)، علوم یا بازرگانی برخوردار باشد.
  • باید بتوان ارزش قابل توجهی به فعالیت پیشنهادی تبعه خارجی نسبت داد. علاوه بر این، اهمیت ملی فعالیت پیشنهادی باید به اثبات رسیده باشد.
  • تبعه خارجی باید شایستگی به انجام رسانیدن فعالیت پیشنهادی را دارا باشد.
  • در مجموع، چشم پوشی از شرط پیشنهاد کاری و گواهی کار منافعی را عاید ایالات متحده آمریکا نماید.

چرا ویزای EB-2/NIW؟

  • عدم الزام به داشتن پیشنهاد کاری

برخورداری از ویزای مهاجرتی EB-2/NIW با داشتن پیشنهاد کاری و گواهی کار گره نخورده است. متقاضیان ویزای مهاجرتی EB-2/NIW که ورودشان با پیشبرد منافع ملی آمریکا همراه است، از چالش یافتن کارفرمای آمریکایی رهایی می یابند، کارفرمایی که فرآیند پیچیده، طولانی و ملال آور گواهی کار را از سرگذراند. گواهی کار (صادره از سوی وزارت کار آمریکا) نبود نیروی کار آمریکایی که توانایی، تمایل و شایستگی به عهده گیری فرصت شغلی در محدوده مربوطه را دارا باشد، گواهی می کند.

  • بررسی سریع پرونده ها=

بررسی سریع درخواستهای EB-2/NIW اشتیاق افراد به این گزینه مهاجرتی را برمی انگیزد. داوران ظرف مدت ۹ ماه الی یک سال نظر خود را نسبت به درخواستهای EB-2/NIW اعلام داشته و این تاریخ از زمان ارائه درخواست به اداره مهاجرت محاسبه می شود. علاوه بر این، افراد (به جز اتباع هندی و چینی) می توانند پس از تأیید اداره مهاجرت نسبت به اخذ ویزای مهاجرتی یا تغییر وضعیت خود (در صورت حضور در آمریکا) اقدام نموده بی آنکه در انتظار سررسید تاریخ اولویت بنشینند.

دفاتر حقوقی دکتر کاملی و همکاران و خدمات ویزای EB-2/NIW

درخواست ویزای EB-2/NIW می تواند فرآیندی پیچیده و سردرگم کننده بوده و حتی بهترین و قوی ترین پرونده های مهاجرتی نیز در صورت عدم بهره گیری از وکیل کارآزموده و خبره با ناکامی و شکست مواجه خواهند شد. شانس قبولی پرونده تنها با وکالت کارآمد، تهیه دادخواست دقیق، کامل و صحیح و مطابقت با اصول و چهارچوبهای اداره مهاجرت دوچندان می شود. دفاتر حقوقی دکتر کاملی و همکاران خاطرنشان می نماید که قوی ترین و مستدل ترین پرونده به داور ارائه خواهد شد. وکالت از تعداد بیشماری از موکلین و آمار بسیار بالای قبولی پرونده ها، صلاحیت ما در انجام بهینه و موفقیت آمیز پرونده های مهاجرتی از جمله پرونده های EB-2/NIW را عیان می سازند.

شما می توانید با ایمیل رزومه خود به eb1@kameli.com از شایستگی خود برای بهره گیری از ویزای EB-2/NIW اطلاع حاصل نموده و کارشناسان ما نیز در این راستا شانس قبولی شما را ارزیابی خواهند کرد. لطفا هرگونه سؤال خود را از طریق ایمیل eb1@kameli.com یا شماره تلفن ۳۱۲.۴۲۷.۰۱۳۹ در میان بگذارید.

درخواست مشاوره